اشاره‌ای به تاثیر عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی از صنایع چوبی
عکس‌های تبلیغاتی صرفا به دنبال نشان دادن مشخصات محصول نیستند، بلکه در این عکس‌ها نکات مهمی را رعایت می‌کنند که با دیدن آن‌ها، مخاطبان به تهیه محصول ترغیب شوند و به دنبال خریداری آن بروند

اشاره‌ای به تاثیر عکاسی تبلیغاتی

آیا درباره عکاسی تبلیغاتی در حوزه برندها تا به حال شنیده‌اید؟ در اطراف خود به افرادی برخورد کرده‌ایم که محصولی را برای فروش گذاشته‌اند یا به دنبال تبلیغ کسب و کار جدید خود هستند. با توجه به قدرت تبلیغات بر رشد و گسترش کسب و کارها، اغلب افراد از ترفندهای متنوعی برای آن استفاده می‌کنند.

یکی از ترفندها استفاده از عکس‌های جذاب و باکیفیت است که توسط عکاسان حرفه‌ای گرفته می‌شود. عکاسانی که در حوزه تبلیغات و عکاسی صنعتی فعالیت می‌کنند، با عکس‌های خود می‌توانند به جای هزاران کلمه توضیح دهند و مخاطبان خود را جذب کنند. حال در این مبحث قصد داریم از جوانب متفاوتی به این مسئله بپردازیم. ما را همراهی کنید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی به عنوان زیر شاخه عکاسی صنعتی به شمار می‌رود که هدف آن نمایش دادن یک محصول، معرفی خدمات یا برند خاصی است که در مجلات، روزنامه‌ها، بروشور، بنر تبلیغاتی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، شما می‌توانید از این نوع عکاسی به منظور تبلیغ یا معرفی یک کالا یا خدمات در وب سایت‌ها، تبلیغات تلویزیون، بیلبوردهای تبلیغاتی و تبلیغات دیجیتالی نیز استفاده کنید. این نوع عکاسی شاخه محبوب و پرطرفدار در عکاسی به شمار می‌رود که به طور کلی هدف آن ترغیب افراد به خرید محصول و یا استفاده از خدمات ارائه‌شده است.

چرا باید برای محصول خود عکاسی تبلیغاتی انجام دهیم؟

ممکن است شما به عنوان یک شرکت‌ تازه تاسیس‌ که محصولی تولید کرده یا خدمتی ارائه می‌کند، هزینه استخدام عکاس حرفه‌ای جهت عکاسی تبلیغاتی را هزینه‌ای اضافه به حساب آورید. در این شرایط ترجیح می‌دهید محصولات یا خدمات خود را از طریق تصاویر استوک و بی‌کیفیت معرفی کنید.

اما لازم است اشاره کنیم در صورت استخدام عکاس حرفه‌ای در ابتدای کار، برند شما رشد و توسعه را از روز اول آغاز خواهد کرد. استفاده از تصاویر حرفه‌ای و جذاب می‌تواند اهداف شما را به مخاطبان نمایش دهد و مشتریان بالقوه، شما را به بالا بودن کیفیت و حرفه‌ای بودن می‌شناسند.

در حال حاضر به منظور تبلیغ انواع محصولات، هزینه‌های زیادی صرف عکاسی صنعتی می‌شود. این عکس‌ها در انواع بنرهای تبلیغاتی، بیلبوردها و بروشورها به چشم می‌خورند و آگاهی مخاطبان را از برند و محصول موردنظر افزایش می‌دهند و آن‌ها را به خرید ترغیب می‌کنند.

عکاسان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که فروش محصولات و رشد و توسعه برند، صرفا از طریق تاکید بر ویژگی‌ها و مزایای محصولات در عکس‌ها امکان‌پذیر می‌شود. آن‌ها به صورت بسیار خلاقانه و با کمک گرفتن از رنگ‌ها و طرح‌های بی‌نظیر، نورپردازی خاص و زاویه مناسب، محصولات را در معرض نمایش قرار داده و توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می‌کنند.

میزان تاثیر در رشد کسب و کار‌ها

هیچ چیزی مانند یک تصویر باکیفیت و جذاب از محصولات، قادر به نمایش کسب و کار حرفه‌ای شما نیست. در صورتی که بتوانید از طریق عکاسی تبلیغاتی محصولات خود را به صورتی نمایش دهید که مخاطب می‌خواهد، اعتبار کسب و کار شما افزایش پیدا کرده و رشد خواهید کرد.

از آنجا که عکس‌های تبلیغاتی در چشم بیننده جذاب به نظر می‌رسند، بنابراین ارزش محصولات شما برای مخاطبان در مقایسه با سایر رقبا بیشتر می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود در نهایت فروش محصولات شما افزایش یافته و کسب و کارتان رونق پیدا کند.

از طریق عکاسی تبلیغاتی می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. سپس احساساتی از قبیل لوکس بودن، وسوسه، تمیزی، اعتماد به نفس، قدرت، اسرارآمیز بودن و غیره را به آن ها منتقل کنید. با تماشای تصاویر، قدرت تخیل مخاطبان فعال شده و می‌توانند در کنار محصولات شما به رویاپردازی بپردازند.

چرا عکاسی تبلیغاتی از محصول یا برند باعث افزایش فروش می‌شود؟

با عکاسی تبلیغاتی می‌توانید به مخاطبان القا کنید که برای شاد بودن لازم است این محصول یا برند را داشته باشند. همچنین با خرید محصول یا برند شما می‌توانند به گروهی خاص بپیوندند که از وجهه‌ی اجتماعی خوبی برخوردار هستند و زندگی برای آن‌ها زیباتر می‌شود.

به این ترتیب عکس‌های تبلیغاتی صرفا به دنبال نشان دادن مشخصات محصول نیستند، بلکه در این عکس‌ها نکات مهمی را رعایت می‌کنند که با دیدن آن‌ها، مخاطبان به تهیه محصول ترغیب شوند و به دنبال خریداری آن بروند.

علاوه بر این، صاحبان کسب و کارها و مدیران تبلیغاتی از طریق عکس‌های تبلیغاتی می‌توانند داده‌ای ارزشمند از مخاطبان یا مشتریان بالقوه خود به دست آورند. به این ترتیب با احساسات، نیازها، سلایق، ضعف‌ها، قدرت خرید، محل زندگی، جنسیت، سن و بسیاری از موارد دیگر که مربوط به مشتری است، آشنا می‌شوند و با در نظر گرفتن همه این موارد، محتوای تبلیغاتی خود را تولید می‌کنند و فروش خود را گسترش می‌بخشند.

عکس‌های تبلیغاتی تاثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانگونه که اشاره کردیم، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی به تکنیک‌ها و مهارت‌های خاصی نیاز دارند. در حقیقت این عکس‌ها می‌توانند هویت و قدرت یک محصول یا برند را به شکل تاثیرگذار نمایش دهند. در صورتی یک عکس تبلیغاتی اثرگذار است، که از حاشیه‌ها فاصله گرفته و به زیباترین شکل ممکن محصول یا برند موردنظر را نمایش دهد.

در این عکس‌ها نباید ویژگی‌های ظاهری و جلوه‌های بصری محصول از قبیل رنگ، ساختار و جنس، با نمونه واقعی آن تفاوت داشته باشد. در واقع عکس‌های تبلیغاتی با نشان دادن مزایایی که مشتری با این محصول به دست می‌آورد، احساسات مخاطبان را تحت‌تاثیر قرار داده و از این طریق فروش و سود خود را افزایش می‌دهند.

از آنجا که در عکس‌های تبلیغاتی باید ذهنیتی مثبت از محصول در مخاطبان ایجاد شود، از ترکیب‌بندی، رنگ‌های زیبا، نورپردازی صحیح، زاویه مناسب و ایده‌های خلاقانه‌ استفاده می‌کنند. این عکس‌ها را از زوایای متفاوت و در مقیاس‌های گوناگون عکس‌برداری کرده و در پایان با کمک نرم افزارهای رایانه‌ای آن‌ها را ادیت می‌کنند و در معرض نمایش مخاطبان قرار می‌دهند.

جمع‌بندی

در صورتی که به تازگی کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اید و یا به دنبال فروش محصولات خود هستید، با مطالعه این مبحث قطعا تصمیم گرفتید که از عکاسی تبلیغاتی در کار خود استفاده کنید. چرا که تاثیر عکاسی صنعتی در میزان فروش شما را نمی‌توان به هیچ عنوان نادیده گرفت. عکس‌های خوب و باکیفیت در واقع شناسنامه‌ای صحیح از برند و محصول شما است که می‌تواند سود زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

برای اطلاعات بیشتر از عکاسی تبلیغاتی و همچنین سفارش، به این صفحه مراجعه کنید.

Pinterest
Telegram
WhatsApp