عکاسی تبلیغاتی با چیدمان

دنیا از نگاه یک عکاس • https://vahidsabet.com/wp-content/uploads/2023/04/Vahid-Sabet-Logo.jpg
مشتریان اولین برداشت خود را از محصول در عرض ۵۰ میلی ثانیه خواهند داشت. این مدت زمان زیادی برای جلب توجه مشتریان بالقوه شما نخواهد بود. بنابراین هر ثانیه یا میلی ثانیه باید حساب شود.

عکاسی تبلیغاتی به معنی ثبت نمودن تصاویری است که زیبایی شناسی، ویژگی ها، احساسات و فضای مربوط به یک برند، محصول یا کسب و کار را برای بیننده برجسته ‌تر می‌کنند. به طور معمول کسب و کارها و شرکت‌ها به دنبال این هستند که با عکس‌های تبلیغاتی نیاز  به خرید را در مشتری خود ایجاد نمایند.

در واقع عکس‌های تبلیغاتیِ عالی داستانی فریبنده را به کمک تصاویر سَبک پردازی شده، نورها، رنگ‌ها و قاب‌بندی هوشمندانه روایت می‌‌کنند. در نهایت این عکس‌ها موفق به جلب توجه مشتریان و سوق آن‌ها به سمت خرید می‌شوند. بنابراین یک عکس تبلیغاتی مناسب و فوق العاده می‌تواند در افزایش فروش شما  نقش چشمگیری را بازی کند.

 نقش عکس‌های تبلیغاتی در افزایش فروش

یک عکاسی تبلیغاتیِ خوب شما را متقاعد می‌کند چیزی را خریداری کنید که واقعا به آن نیاز دارید. در واقع عکاسی تبلیغاتیِ موفق ترکیبی از مهارت‌های عکاسی و درک روانشناسی می‌باشد. قوی‌ترین ارتباط بین مشتریان و محصولات ارتباط عاطفی می‌باشد. عکس هایِ تبلیغاتی عالی سبب می ‌شوند تا در ذهن بیننده یک خانه بهتر، زندگی شادتر و یا یک خاطره دوست داشتنی تداعی شود.

مشتریان با دیدن این عکس‌ها متقاعد می‌شوند که برای رسیدن به اهداف خود به آن محصول نیاز دارند. عکاسی تبلیغاتی مناسب و عالی سبب می‌شود تا فضایی برای مخاطب ایجاد شود که بتواند داستان خود را بسازد. عکاسی نقش مهمی را در صحنه فروش و بازاریابی هر کسب و کاری  ایفا می‌‌کند. به همین دلیل نیاز است هر کسب و کاری مجموعه ای از تصاویر جذاب را در سایت خود داشته باشد.

عموما مردم مجذوب تصاویر می‌ شوند، بنابراین عکاسی تبلیغاتیِ با کیفیت تلاش می کند فرصتی را برای ایجاد این تاثیر فراهم نماید. مشتریان تمایل دارند زمان بیشتری را صرف جستجوی محصولات با عکس‌های عالی نمایند تا جستجوی محصولاتِ بدون تصویر. عکس‌های واقعی تمامی ویژگی‌ها و خواص محصولات را به خوبی نمایش می‌دهند. بنابراین مشتریان با اعتماد کامل می‌توانند محصولی را خریداری کنند که مطابق با خواسته آنها باشد.

اکثر فروشندگان معتقدند سخت ترین بخش کارشان متقاعد نمودن مشتریان برای انتخاب محصولاتشان می‌باشد. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می‌تواند تمامی اطلاعاتی که شما در نظر دارید را به مشتری انتقال دهد، به نحوی که با دیدن محصول کاملا آن را حس نماید.

 عکاسی‌دکوراتیو

عکاسی‌دکوراتیو به نوعی عکاسی گفته می‌شود که در آن عکاس تلاش می‌کند با بهره گیری از نورپردازی صحیح و فضاسازی مناسب محصول را به نمایش بگذارد. این سبک از عکاسی در نگاه مشتری اثر مثبت گذاشته و کمک می‌کند تا او محصول را در ذهن خود کاملا مجسم نماید. در واقع عکاسی‌دکوراتیو به خصوصیات آشکار و پنهان محصولات توجه ویژه‌ای می‌‌نماید.

مشتریان اولین برداشت خود را از محصول در عرض ۵۰ میلی ثانیه خواهند داشت. این مدت زمان زیادی برای جلب توجه مشتریان بالقوه شما نخواهد بود. بنابراین هر ثانیه یا میلی ثانیه باید حساب شود. این کار به کمک عکس های دکوراتیو شگفت انگیز صورت خواهد گرفت. مهم نیست چه چیزی می فروشید، مهم زیباشناسی محصول شما می باشد.

 عکاسی‌دکوراتیو و فروش محصول

همانطور که گفتیم عکاسی‌دکوراتیو در حقیقت یک ژانر هنری می‌باشد و جنبه تبلیغاتی دارد. این نوع از عکاسی برای معرفی و نیز به تصویرکشیدن محصول به کار برده می‌شود. این عکاسی برای جذب مشتری از تکنیک های متفاوتی بهره می‌‌برد. با چیدن المان های مختلف در کنار هم سبب می‌شود تا نظم و صحنه پردازی نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب کند.

جذب مشتری و تبلیغات همیشه از جمله دغدغه‌های شرکت‌های بزرگ به شمار می‌رفته است. عکاسی‌دکوراتیو از جمله روش های عالی برای تبلیغات می‌باشد که در آن عکس در محیطی که از پیش آماده و صحنه‌پردازی شده است صورت می گیرد. زمانی که یک محصول درون فضایی از پیش طراحی شده عکاسی می‌شود انتقال پیام بهتر صورت می گیرد، زیرا در این دکور تمامی عناصر برای چیدمان بهتر در کنار هم قرار می‌گیرند.

عکاسی‌دکوراتیو به طور کلی به خلاقیت، دانش و تجربه نیاز دارد. هرچه خلاقیت در این عکاسی بیشتر باشد پیام ‌ها راحتتر به بیننده منتقل خواهند شد. این نوع از عکس‌ها به سبب اینکه خلاقانه و هوشمندانه هستند بیشتر وایرال شده و مخاطبان بیشتری خواهند داشت.

عکاسی‌دکوراتیو یک سبک در عکاسی صنعتی محسوب می‌شود. نشان دادن ویژگی هایی که به راحتی در یک محصول دیده نمی‌شود تنها با استفاده از یک عکاسی‌دکوراتیو مناسب و با نور پردازی عالی صورت می‌گیرد. در واقع در این تکنیک به خصوصیات آشکار و نیز پنهان محصول بُعد خاصی داده می‌شود، به نحوی که بیننده با دیدن آن تمام ویژگی‌های محصول را درک می ‌کند.

عکاسی با چیدمان

عکاسی‌ چیدمان نوعی از عکاسی است که در آن قبل از کار عکاس به طراحی صحنه و نیز صحنه پردازی سوژه مورد نظر می‌‌پردازد. چیدمان از اثرگذارترین فاکتورها برای ایجاد جذابیت و مفهوم بخشیدن به عکس‌ها می‌باشد. این نوع عکاسی نوعی عکاسی تبلیغاتی به شمار می‌‌رود و هدف آن جذب مخاطب می‌باشد و در آن اصول و قوانینی رعایت می‌شود. یک تصویر عالی با چیدمان مناسب و از پیش طراحی شده می‌‌تواند در جذب مشتری و افزایش فروش نقش مهمی را بازی کند.

 افزایش فروش با عکس های دارای چیدمان

عکس های عالی از محصولات سبب می‌شود تا بازدید کننده به خریدار تبدیل شود. در واقع کلید فروش بالا، عکاسی با کیفیت از محصولات می باشد. مصرف کنندگان ظاهر بصری را عامل شماره یک تصمیم گیرنده در خرید خویش می ‌دانند. یکی از حیاتی‌ ترین جنبه‌های فروش آنلاین موفق عکاسی حرفه‌ای از محصولات می باشد.

عکاسی محصول درست مانند ویترین یک مغازه است. دنیایی که ما امروزه در آن هستیم دنیای تصاویر می‌باشد. مشتری زمانی وارد یک فروشگاه می‌شود که در ویترین محصولی نظر او را جلب کند. به همین شکل اگر توجه مشتری پس از دیدن عکس محصول در سایت یا صفحه شما در فضای مجازی جلب شود، آن وقت برای خرید آن اقدام خواهد نمود.

کیفیت عکس یک محصول در واقع محرک اصلی برای تبدیل، تعامل و ماندگاری فروشگاه و از طرفی عاملی برای ارزش دهی به مشتری می‌باشد. به عبارتی نباید نقش تبلیغات را در افزایش فروش دست کم گرفت. هویت بصری و نیز نحوه نمایش یک محصول به کمک عکاسی از جمله اثرگذارترین ابزارها در فروش می‌باشد.

امروزه نقش عکس ها در بازاریابی به قدری اهمیت دارد که می ‌توان گفت به نوعی تعیین کننده میزان فروش خواهد بود. تهیه عکس های حرفه ای از محصولات سبب می‌شود تا فروش بیشتر و در ادامه، سود آوری بیشتر شود.

 

Pinterest
Telegram
WhatsApp